Egyaránt ötcsillagos minősítéssel zárta az új SEAT Leon és az új SEAT Toledo az Euro NCAP (New Car Assessment Programme) független szervezet legfrissebb tesztsorozatát, amelynek eredményeit november 28-án hozták nyilvánosságra. A felnőtt utasok védelme terén a Leon és a Toledo egyaránt 94 százalékos eredményt produkált, míg az oldalirányú ütközés igényes tesztje során az emberi test minden részét hatékonyan védve, mindkét modell maximális pontszámot ért el.
A gyermek-utasok védelménél a Leon összesen 92 százalékos eredménnyel zárt, maximális pontot kapva a tesztbábukban rögzített mérési eredmények elemzése során. Ez az eredmény volt a legmagasabb a szervezet ez alkalommal végzett tesztjei körében Amint az NCAP megjegyezte, az utas oldali első légzsák a gyermekülés menetiránnyal ellentétes irányú elhelyezését lehetővé téve igény szerint kikapcsolható, amelynek jelzése jól látható a vezető számára. A gyalogosvédelem minősítésekor a Leon első lökhárítója szintén maximális pontszámot kapott a gyalogosok lábának védelmére, míg motorházfedele az NCAP minősítése szerint legnagyobb részén hatékony védelmet biztosít a fej becsapódása esetén.
A dinamikus teszteket a Toledo a legmagasabb pontszámmal zárta a hároméves gyermeket modellező bábu által rögzített mérési eredmények kiértékelésekor. Akárcsak a Leon, a Toledo is maximális pontszámot kapott az első lökhárítója a gyalogosok lábának biztosított védelmi képességeire.
A biztonsági vezetői segédrendszerek („Safety Assist”) kategóriájában az NCAP kiemelte, hogy az elektronikus menetstabilizáló rendszer (Electronic Stability Control; ESC) a Leon és a Toledo teljes modellpalettáján széria felszereltség. Mindezeken túl a SEAT innovatív, sávtartást segítő („Lane Assist”), illetve másodlagos ütközésvédelmi („Multi Collision Brake”) vezetői segédrendszerei elnyerték az „Euro NCAP Advanced Award” kitüntetést, amely az ügyfelek és általában a közlekedés biztonságát bizonyítottan szolgáló technikákat ismeri el. A „SEAT Lane Assist” 65 kilométer/óra felett segít a vezetőnek az éppen igénybe vett forgalmi sáv biztonságos tartásában. A sávhatároló útburkolati jeleket az első szélvédő mögé, a belső visszapillantó tükör mellé épített kamera érzékeli, s amennyiben a jármű pályája a sáv elhagyásának veszélyével fenyeget, a rendszer a szervokormánnyal együttműködve korrekciós kormányzási beavatkozásokkal lép közbe. A SEAT másodlagos ütközésvédelmi rendszere („Multi Collision Brake”) a balesetet követően önműködő fékezéssel enyhíti vagy akár megelőzi a további ütközéseket. Amennyiben a primer ütközés során a légzsák is kioldódott, az elektronikus menetstabilizáló rendszer (Electronic Stability Control; ESC) gondoskodik az autó mielőbbi lefékezéséről, miközben a vészvillogó is automatikusan bekapcsol.
Az új Leon és Toledo az Euro NCAP tesztjein elért eredményeit méltatva Dr. Matthias Rabe, a SEAT kutatás-fejlesztési alelnöke így fogalmazott: „Mi, a SEAT-nál, elkötelezetten törekszünk az aktív és passzív biztonság lehető legmagasabb színvonalára, hogy autóinkkal mindenkor megfelelhessünk ügyfeleink legmagasabb igényeinek is. Ennek szellemében nagy örömmel fogadtuk, hogy az új Leon és Toledo az Euro NCAP rendkívül igényes tesztjein elért kiváló eredményei is igazolják ez irányú erőfeszítéseinket. Különösen elégedettek lehetünk az új Leon kínálatában szereplő ’Lane Assist’ illetve ‘Multi Collision Brake’ segédrendszerek ’Euro NCAP Advanced Award’ kitüntetésével.”